Thursday, December 30, 2004

Ce ne-a adus anul 2004

Intrucit mai avem 2 zile (nu chiar una si jumatate) si incheiem anul, m-am gindit la o lista cu cele mai importante evenimente ale anului 2004 (in Romania, desigur).
Intr-o ordine aleatoare, urmatoarele mi s-au parut importante

La capitolul "Pozitive":
-regime change ca urmare a alegerilor parlamentare siprezidentiale (si cele locale au jucat un rol,desigur);
-incheierea chinuita a negocierilor cu UE;
-crestrea economica de 8 si ceva (chiar este atita?) de anul acesta (o crestere economica pentru Romania care sa depaseasca media anemica a EU era oricum deasteptat, dar un 8 la suta este imbucurator, avind invedere cit avem de recuperat);

La capitolul "Negative":
-continuitatea scandalurilor de coruptie si in 2004;
- "stenogramomiada";
-scandalurile provocate de patronii straini ai marilor cotidiene romanesti (Romania Libera, Evenimentul);
-componenta CSM (cons. super. al magistraturii) rezultata in urma unor alegeri chinuite.

Ca intodeauna astept parerile voastre

2 Comments:

At 5:53 PM, Blogger Gabriel M said...

Referitor la "regime change", imi rezerv dreptul sa spun ca mai avem de asteptat si vazut. Orice e posibil, inclusiv sa fie mai rau, dpdv libertati individuale si structura bugetului.

 
At 7:22 PM, Blogger Liviu said...

Gabriel, probabil ca ai dreptate; a proclama deja o schimbare de regim este prematur.
Pe de alta parte, l-am urmarit pe Basescu in aceasta campanie (mai putin, marturisesc, partidul sau sau alianta in general) si mi s-au parut extraordinar de interesante citeva lucruri:- (ca) a reusit constant sa imagineze o realitate diferita de "meandrele concretului" in care tot incerca sa il atraga partidul stat; a reusit sa proiecteze constant incredere si optimism catre cei care l-au votat; a reusit sa isi piarda capul mult mai putin decit adversarii sai in momentele de presiune. Una peste alta, imi pare un om total diferit de ceilalti doi postrevolutionari (Iliescu avea in spate oricum "masina" stat, oricit de versat a fost politic, Constantinescu, cu exceptia momentul initial,nu mi s-a parut a avea deloc acea imaginatie a alternativului sau posibilului), deci cred ca e un fel de regime change macar la Cotroceni. Desigur, Cotroceniul nu inseamna palatul Victoria si nu inseamna "teritoriul" si chiar Cotroceniul poate cade cu timpul in autoritarismul de care vorbeai. Dar un mic semnal pare ca vine si de la "Victoria", si, din fericire pentru mine, am luat 2004 ca an de referinta, neindraznind ( e drept) sa merg mai departe.
As spune in concluzie ca pare o schimbare de regim, sau ma rog, ca pina acum, in urma votului, este o schimbare, desi nu stim cum vor evolua lucrurile in viitor.
Imi place insa sa sper ca pina la urma Dumnezeu isi va fi intors fata si catre noi, si anii facerii chinuite a democratiei romanesti au ramas totusi in urma, iar acum ne indreptam catre o consolidare definitiva a ei.
La Multi Ani, si un an 2005, mai bun decit acesta!

 

Post a Comment

<< Home