Saturday, January 28, 2006

Un an si pe blogger dot com si citeva concluzii despre experienta mea de bloger de pina acum

Cu ceva timp in urma anuntam deja un an pe blogger dot com, si promiteam ca voi trage cindva un numar de concluzii.

Nu prea am avut timp si chef de concluzii, cu problemele pe care le-am tot avut, astfel ca se implineste in curind un si jumatate de cind sint pe blogger dot com. Ce concluzii as putea totusi trage privind activitatea de pina acum si viitor meu ca blogger?

In primul rind, am observat ca numarul de vizitatori pe care il am este destul de constant.

-Cu exceptia lunilor de virf (de exemplu luna iulie a anului trecut, cind am comentat mai pe larg decizia de neconstitutionalitate a legilor reformei justitiei, care a facut ceva vilva in mass media romaneasca) in care am scris despre un eveniment important, si in care mi-am facut cit am putut "reclama" si prin alte locuri, o mare parte dintre vizitatori imi vin pe blog in urma vreunei cautari (pe google, in principal, dar si pe yahoo sau alte moatoare de cautare, mai obscure).
Ca blogul e activ sau nu, ei vin, cautind, de multe ori (as putea spune) altceva decit ceea ce indexeaza motorul de cautare (cel putin asta cred). De unde rezulta importanta legata de trafic a indexarilor pe care le face google (si in general motoarele de cautare), care totusi, mie imi scapa oarecum (nu gasesc ca hit imediat "idei" despre care am tot vorbit, respectiv fraza intregi, gasesc in schimb idei sau fraze mai obscure, despre care vorbesc indirect, sau nu neaparat; imi explic partial aceasta prin modul in care se indexeaza headline-ul mesajului, cu frinturi din fraza pe care o scrii de fapt)...Anyway, acestia sint o parte dintre vizitatori, cum spuneam.
O alta parte a vizitatorilor este data de prietenii si fanii (hard) ai blogului(Gabriela,de exemplu) care vin si revin pe blog in mod repetat. Aceasta parte nu este mare, (ultra)miniscula daca o compar cu modelele din care m-am inspirat (este drept ca de limba engleza. Lingua franca engleza este una dintre explicatiile cauzale fundamentale, alaturi de "piata " potential mult mai mare, de oameni care traiesc in acelasi loc si cultura si dezbate aceleasi idei, carora li se adreseaza acestia). Dar, pastrind totusi proportiile, nu mai putin imbucuratoare pentru mine, caci acesti vizitatotori angajeaza dezbaterea ideilor blogului pe care si-o doreste in subconstient orice blogger.

-Amintind insa cuvintul "dezbatere" ajung la un punct important. Timp de un an si jumatate, cu mici exceptii, blogul meu nu a reusit sa angajeze cine stie ce dezbatere, poate chiar nici o dezbatere. Iar acesta este un punct dureros, pentru ca, asemeni oricarui blogger te intrebi: la ce masa scriu daca tot nu angajez pe nimeni cu ceea ce scriu.
Marturisesc ca am avut la un moment dat o ratacire din aceasta cauza, fiind aproape de a decide abandonarea definitiva a blogului. M-am consolat totusi cu gindul ca template-ul blogului nu ofera vizibilitatea mesajelor pe care o ofera de exemplu typepad, si de aici "scaparea" mesajelor importante, care ar fi meritat o dezbatere, de catre cititori, pe de o parte, iar pe de alta, ca scriu totusi la urma urmei in romana, iar romana se adreseaza romanilor, celor din locul numit Romania, in care, ca vrem ca nu vrem, nu exista nici traditia dezbaterii publice, nici cea a criticii unui argument, si nici obisnuinta cautarii dezbaterii in alte locuri decit in cele in care le cauta toata lumea, care exista in partile blogerilor care mi-au folosit ca sursa de inspiratie. Deci volens, nolens, trebuie sa mai avem putintica rabdare (scriind in continuare pentru uzul propriu si al unei minoritati) , cum ar spune bunul nostru Caragiale.

In sfirsit, ca sa inchei aceste concluzii, am inceput acest blog si cu dorinta de a avea posibilitatea ca atunci cind vreau, sa pot vedea usor un argument pe care l-am scris odata, si sa il pot folosi ulterior (sa numim aceasta intentia "academica" a blogerului). Iar in privinta asta, pare ca blogul imi va folosi imens intr-un articol pe care il scriu, deci beneficiul de a avea un blog pentru aceste scopuri este evident.

Avind in vedere cele descrise mai sus, cred ca experienta mea ca bloger este mai degraba pozitiva decit negativa, si ca voi continua acest blog.

Alte ginduri ale blogerilor? Las lista de comentarii deschisa.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home