Monday, November 01, 2004

Show me the money

Se vorbeste mult in (si dupa) raportul de tara despre independenta curtilor, despre necesitatea reorganizarii acestora, pentru a face mai bine fata cerintelor publicului despre compu-te-ri-zarea lor, blah,blah, blah.
Se vorbeste mai putin despre bani,mai precis despre citi bani ar avea nevoie curtile romane (saracele) ca sa functioneze corespunzator, si de unde s-ar putea lua acesti bani si aloca curtilor, pentru a functiona mai bine.
Prin urmare, ma gindesc ca nu ar fi prea rau, daca am incepe o discutie despre citi bani sint necesari prin alte parti pentru functionarea curtilor... Si, in ciuda atractiei pentru romani a modelelor francez,italian, grec sau sud-american(daca va fi fiind unul uniform acolo), m-am gindit ca nu ar fi rau daca ne-am uita putin pentru inceput la cit se aloca unor curti americane(in SUA esista 2 tipuri de curti: federale si statale). Pentru a simplifica discutia si cifrele, am considerat util sa iau Bucurestiul,mai precis populatia acestuia, ca etalon de comparatie(recunosc ca Bucurestiul nu este etalonul perfect pentru toate orasele in care exista curti in Romania, dar o astfel de comparatie este totusi mai buna decit nici o comparatie), si sa incerc mai apoi sa verific cifrele din orase cu o populatie corespunzatoare. In conformitate cu recensamintul american din 1990 (ultimul usor disponibil on line)urmatoarele orase au o populatie mai mult sau mai putin comparabila cu Bucurestiul:
Houston city, TX......... 1,630,553
Philadelphia city, PA.... 1,585,577
San Diego city, CA *..... 1,110,549
Detroit city, MI......... 1,027,974

Cum orasele de mai sus se afla in state diferite, aflate la un nivel diferit de dezvoltare economica, ne putem forma comparind cifrele lor o idee generala despre banii alocati curtilor in diverse state americane. Desigur, cititorul va fi rugat sa aiba in vedere si numarul de cazuri ce intra anual pe rolul curtilor respective(din pacate nu am suficient timp sa le furnizez acum). Cu mentiunea ca datele pe care am fost capabil sa le gasesc nu sint totdeuana cele mai recente, sa trecem la ce am gasit.

Date despre banii alocati in Philadelphia, aici (2001/02)si aici.

Date despre banii alocati in Detroit, aici si aici .

In sfirsit,un scurt comentariu despre bani alocati in San Diego, aici.

Cam atit deocamdata,am ramas dator cu Houston, dar voi reveni in viitor cu noi date si eventual un tabel comparativ.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home