Wednesday, December 08, 2004

Exceptionala Romanie-ultima parte...saraca tara bogata

Ma gindeam deja sa inchei fara comentarii aceasta scurta "introducere" la capitolul fascinant si etern al exceptionalei Romanii,cind dind peste articolul de mai jos (in care e vorba de schema repetata la indigo de mii de ori in Romania revolutionara cu cine pierde si cine cistiga-cistiga putini, pierd multi, iar cel mai mult pierde, desigur, Romania, saraca tara bogata din titlu), m-am gindit ca totusi ca ar fi nevoie de citeva cuvinte ca incheiere.

Dar mai intii, de ce am folosit cuvintul "exceptionala" Romanie, pentru a vorbi despre lucruri care e clar ca nu merg bine,e clar au mers bine, si ca nu vor merge bine niciodata, atita timp cit nu ne hotarim ca dorim sa le schimbam. Cred ca din cauza ca de mult timp imi tot pun intrebarea cum de este posibil ca cineva , in ciuda semnalelor care tot arata ca ceva nu merge bine, sa sutina pina la refuz ideea ca de fapt merge bine. Cum poate cineva sa minta constant si cu atita nerusinare ca lucrurile merg bine, umplind spatiul cu minciunile sale gogonate, incercind sa inventeze o realitate imaginara, alta decit cea zilnica de care ne izbim cu totii, si insultindu-mi astfel constant si continuu inteligenta? Si care este pretul de platit atunci cind "realitatea" te blagosloveste cu un asemenea mincinos patologic?
Si tot punindu-mi intrebarile astea, am ajuns la concluzia ca cel mai bine ar fi sa punem aspecte ale realitatii alaturi de minciuna vicioasa a exceptionalitatii noastre , si a lasa pe cei care citesc mesajele sa traga singuri concluziile care se pot trage. Cum spunea un prieten, "a bon entendeur, salut !"


0 Comments:

Post a Comment

<< Home