Friday, February 03, 2006

Reforma de Jos

Unul dintre bunii nostri prieteni, talentat scriitor de altfel, are o frumoasa descriere a vietii de zi cu zi la o instanta a patriei pe care o publicam mai jos (editind doar un nume de localitate).

1. Salariul de merit. Astăzi, din nou colegiu de conducere la B.... Grefiera şefă a adus cu totul altă evidenţă, sper cea reală. Din care reieşea că dînsa a luat în toţi ultimii 4 ani, pe criteriul, instituit de moşul fost, că este şefă. Că se teme ca de dracu să intre şi în şedinţe, asta ştim numai noi. Am refăcut socotelile, am finalizat lista, am chemat toate fetele să le dăm rezultatul, toată lumea s-a lămurit că sînt criterii corecte şi evaluări cinstite. Nici o cîrîială, toate fetele au apreciat maniera de lucru şi au acceptat varianta finală. Grefiera şefă va avea de aşteptat vreo 3-4 ani ca să mai intre pe această listă.

2. Clădirea cade pe noi. De dimineaţă, am trecut pe la Tribunal, unde i-am spus vicepreşedintei (interim) că situaţia nu mai poate continua aşa, că eu personal voi căuta soluţii, ori un sponsor care să ne facă treaba, ori, dacă nu, voi vinde o parte din pădurea mea (sînt beneficiar al legii Lupu) şi voi face de capul meu reparaţiile. Şefa s-a speriat, a zis că trebuie tot felul de studii, contracte, autorizaţii, achiziţie publică, altfel intrăm în penal... Efectiv s-a speriat, dar e o fată bună, sîntem la per-tu etc. Eu am şarjat în continuare, glumind c-aşa mi-e felul, dar eu glumesc serios. Chiar azi mi-a venit în birou o expertă în construcţii, care s-a oferit să-mi dea consultanţa primară, după care abia vom şti să facem propunerile necesare şi să prezentăm soluţia tehnică Tribunalului şi ministerului. Sigur (revin puţin) vicepreşedinta îmi prezentase într-un dosar hîrtii făcute de fostul moş, în care scria că sediul nostru trebuie oblojit. Dar trebuie mai mult de atît.

3. Caietul paznicului. I-auzi ia! Una din fete a descoperit în cuşca paznicului un caiet în care el trecea, pe ore şi minute, toate persoanele (dintre noi) care intrau şi ieşeau în/din sediu în afara programului. Caietul datează din 2002, are multe pagini. Problema: prea puţin mă interesează că mă scrie undeva un securist pîrlît. Dar faptul că noi am aflat abia acum, înseamnă că era ceva ascuns, destinat să fie bun de ceva, cîndva. L-am descusut pe paznic. Ne-a zis că a fost pus să facă asta de fostul preş. şi actuala gref-şefă. Aceasta era deja plecată, deci luni vom avea şedinţă de colegiu în care dînsa ne va explica ce şi cum. Nu v-aş dori să fiţi în pielea ei - şi-aşa e speriată de bombe permanent.
Ceva concluzie:
Nu că aş fi făcut sînge-n balegă, eu şi preşedinta mea de la B...., dar să ştiţi că deja atmosfera e alta, şi încrederea reciprocă, şi cheful de lucru. Rog pe prietenul meu C.... D.... să-mi spună ce trebuie să mai facem ca reformă de jos. Promit să fac tot ce-mi cere.
Nu rataţi episodul 3 de luni.
Cu drag, G....