Friday, December 10, 2004

Punct lovit

Ziua reda punctul culminant al discutiei dintre cei doi candidati astfel:
" (...) Traian Basescu: Nu, dle Nastase, noi avem amandoi o mare problema, pe cuvantul meu de onoare, o discutam cinstit, asa.
Adrian Nastase: Una singura?
Traian Basescu: Nu, avem mai multe, dar avem una care poate explica de ce este atata pasivitate la populatie. Eu nu stiu de ce imi vine sa o spun ....
Adrian Nastase: Dar sunteti de acord cu decizia pe care am luat-o noi?
Traian Basescu: Dar cred ca intr-o cursa electorala poate este bine sa spui si asa ceva. Discutam cu colegii la inceputul campaniei. Mai, ce blestem o fi pe poporul asta de a ajuns pana la urma sa aleaga intre doi fosti comunisti? Intre Adrian Nastase si Basescu. In 15 ani, nu a aparut unul sa vina din lumea asta, sa nu fi fost tarat de naravurile comunismului, sa nu fi fost afectat de nimic. Ce blestem o fi? Si pe cuvantul meu, imi parea rau. Pe urma, ma tot uitam asa, uneori, in oglinda ma uitam la mine, zic "Ma, tu ai respect pentru poporul roman, Basescule?" - ma intrebam. Zic: "Am!" "Tu ti-ai batut joc de poporul roman?" Nu am avut senzatia ca am facut-o vreodata. De aici eu cred ca mergand din aproape in aproape, poate ca discutia asta nici nu ar fi, discutia asta n-ar fi trebuit sa aiba loc. Poate ca era momentul ca in fata romanilor sa vina alt tip de candidat decat noi doi. E adevarat, eu n-am trait din munca politica, dar am fost membru de partid. Marea drama insa nu este ca am fost membru de partid...
Adrian Nastase: Nici eu nu am trait din munca de partid.
Traian Basescu: Nu, l-ai mai sustinut pe Ceausescu, asa, sa n-aibe opozitie.
Adrian Nastase: Daca vrei sa incepem sa discutam....
Traian Basescu: Nu, nu mai discutam...
Adrian Nastase: ... pe cine ai sustinut la Anvers, daca vrei, discutam despre detaliile astea...
Traian Basescu: Discutam. La Anvers eu mi-am servit tara.
Adrian Nastase: Ai spus despre o problema pe care o avem. Hai sa vedem care-i problema.
Traian Basescu: Da, avem o problema. Stii care-i marea problema?
Adrian Nastase: Oglinda.
Traian Basescu: Nu, asta ma tot intrebam, asa. Dar marea problema pe care noi doi o avem e nu numai ca am fost amandoi membri de partid. Poate, pana la urma, nu-i o rusine, un rau, sa fii membru de partid intr-un stat comunist. Ãsta era statul atunci. Drama este ca nu avem voie sa ramanem tot cu mentalitatea aia si dupa 15 ani, de cand nu mai e comunism in Romania. Iar tu ma convingi in fiecare zi ca nu esti capabil sa intelegi ca institutiile astea trebuie sa functioneze singure.
Adrian Nastase: Daca-mi dai voie, atunci sa-ti spun ca marea mea dezamagire in ceea ce te priveste este ca nu ai inteles, dupa atatia ani, ca trebuie respectate regulile totusi.
Traian Basescu: Regula este sa functioneze institutiile, nu sa mi-l scoti pe Dan Nica sa spuna "nu-i adevarat!".
Adrian Nastase: Regula era nu sa faci un scandal printr-o conferinta de presa...
Traian Basescu: Regula eleganta...
Adrian Nastase: ...trebuia sa respecti institutia, sa vezi despre ce e vorba, sa vii cu dovezi - n-ai venit cu nici un fel de dovezi -
Traian Basescu: Ba da, si vei avea surprize in zilele urmatoare.
Adrian Nastase: E posibil. Foarte bine.
Traian Basescu: O sa constati ca ai avut fraude si in sistemul informatic...
Adrian Nastase: Nu era bine, mai intai, sa ai dovezile si, pe urma, sa vorbesti?
Traian Basescu: Le-am avut, dar prima ta reactie care a fost: "nu e adevarat", in loc sa fi spus: "sa functioneze institutiile".
Adrian Nastase: Daca spuneai, in mod concret, in localitatea cutare s-au intamplat lucrurile astea.
Traian Basescu: Adrian... domnu' Nastase.
Adrian Nastase: ... dar cand, domnul Basescu, in momentul in care spuneti ca la nivelul tarii totul este o frauda, mi se pare...
Traian Basescu: Au fost fraude majore...
Adrian Nastase: ... si lipsa de respect pentru zecile de mii de oameni care au muncit ...
Traian Basescu: Eu ii respect. Da' pe cei care au muncit prost, nu am la ce sa le multumesc.
Adrian Nastase: Sunt oamenii vostri care au stat in (...) de sectii de votare
Traian Basescu: Uitati-va, haideti, sa nu intram in...
Realizator: Sa depasim acest moment.
Traian Basescu: Sa nu intram in buletinul ala ca o sa vezi: a fost modificat special pentru fraudare....
Realizator: Va propun sa trecem..."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home