Thursday, July 07, 2005

"Arbitrii"-intre "Rinocerii si "D'ale Carnavalului"

Nici nu stiu cu care sa incep. Hai cu Caragiale(nu cu piesa din titlu), pentru ca puteam auzi asa ceva in cursul celor 9 ore de dezbateri intre "incompatibili"

Farfuridi:
"Atunci, iatã ce zic eu, si împreunã cu mine trebuie sã [sic] zicã asemenea toti aceia care nu vor sã cazã la extremitate, adicã vreau sã zic, da, ca sã fie moderati... adicã nu exageratiuni!... Într-o chestiune politicã... si care, de la care atârnã viitorul, prezentul si trecutul tãrii... sã fie oriprea-prea, ori foarte-foarte... încât vine aci ocazia sã întrebãm pentruce?... Da... Pentru ce?... Dacã Europa... sã fie cu ochii atintiti asupra noastrã, dacã mã pot pronunta astfel, care lovesc sotietatea, adicã fiindcã din cauza zguduirilor... si... idei subversive... si mã-ntelegi, mai în sfârsit, pentru care în orce ocaziuni solemne a dat probe de tact... vreau sãzic într-o privintã, poporul, natiunea, România... tara în sfârsit... cu bun-simt, pentru ca Europa cu un moment mai nainte sã vie si sã recunoascã, de la care putem zice de pandã... precum, - da ti-mi voie - precum la 21, dati-mi voie la 48, la 34, la 54, la 64, la 74 asemenea si la 84 ºi 94, si etetera,întru cât ne priveste... pentru ca sã dãm exemplul chiar surorilor noastre de ginte latine însã! ... Iatã dar opinia mea. Din douã una, dati-mi voie: orisã se revizuiascã, primesc! Dar sã nu se schimbe nimica; ori sã nu se revizuiascã, primesc! dar atunci sã se schimbe pe ici pe colo, si anume înpunctele... esentiale... Din aceastã dilemã nu puteti iesi... Am zis! "

Multumesc celui care a trimis textul.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home